میز و صندلی مناسب تراس

میز و صندلی مناسب تراس این روز‌ها که اغلب خانه‌ها از داشتن حیاط و فضای باز بی‌بهره هستند، داشتن یک بالکن یا تراس بسیار غنیمت است. در واقع بالکن‌های کوچک خانه‌های امروزی نسل جدید از ایوان‌های قدیمی هستند که محلی برای ورود نور و هوای تازه به داخل خانه است و ارتباط بین فضای داخلی و خارجی خانه را برقرار می‌کند. به همین دلیل انتخاب میز و صندلی تراس بسیار مهم است.

در اصل تراس خانه یک قسمت آرامش‌بخش خانه‌ و محلی برای رفع خستگی و تمدد اعصاب شما است که می‌توانید لحظاتی را در آنجا بنشینید و از هوای خوب و آزاد لذت ببرید. حال که شرایطی پیش آمده و ما را مجبور به ماندن در خانه کرده است ضرورت این فضا بیش از پیش احساس می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع میز و صندلی تراسی در ادامه همراه ما باشی

دکوراسیون داخلی خانه یا خارجی؟ مسئله این است

شما همان‌طور که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید با طراحی تراس و بالکن خود فضایی جذاب و دلباز ایجاد کنید. میز و صندلی یکی از ملزومات اساسی یک تراس ایده‌آل است و بسیاری از افرادی که روزانه از هوای آزاد استفاده کرده و آفتاب می‌گیرند میز و صندلی تراس به اندازه مبلمان داخل خانه برایشان اهمیت دارد. برای اینکه بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید باید تعادلی بین زیبایی، استحکام و کارآیی برقرار کنید و متناسب با شرایط و فضای خود انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب بهتر میز و صندلی مناسب برای تراس

یک تراس مبله با میز و صندلی مناسب می‌تواند همان احساس راحتی اتاق نشیمن را ایجاد کند. در انتخاب مبلمان فضای باز باید به این نکته توجه کنید که تمام وسایل در هوای آزاد و در معرض بارش باران و تابش نور خورشید هستند.

بنابراین باید از وسایلی که با متریال ضدآب و مقاوم ساخته‌ شده‌اند، استفاده کنید. قبل از انتخاب میز و صندلی تراس ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که از تراس چه استفاده‌ای خواهید کرد؟ آیا صرفا محلی برای استراحت و آرامش شما است یا مکانی برای تهیه و صرف غذا نیز هست؟ سپس با توجه به کاربردی که مد نظرتان است، میز و صندلی مناسب را انتخاب کنید.

انواع مختلفی از میز و صندلی‌ تراس در بازار موجود است که با توجه به متریال و مدل در گروه‌هایی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه به بررسی ‌آن‌ها می‌پردازیم.

متریال مناسب برای میز و صندلی تراس

انتخاب متریال مناسب برای میز و صندلی فضای باز نکته‌ی بسیار مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید زیرا تعیین‌کننده میزان دوام و ماندگاری مبلمان شما هستند. جنس متریال این وسایل باید به‌گونه‌ای باشد که در بسیاری از فصول سال و در شرایط مختلف آب و هوایی مختلف ساختار یکپارچه و شکل ظاهری خود را حفظ کنند.

علاوه‌بر آن نیازی به صرف وقت و هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری آن نباشد. انتخاب متریال مناسب رابطه مستقیمی با محل زندگی شما دارد و باید عواملی نظیر باران و رطوبت، کپک و پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی، تاب خوردن، آفتاب، ترک خوردن، حرارت و باد را در نظر بگیرید. آلومینیوم، چوب، فولاد ضد زنگ، حصیر، پلاستیک و آهن از جمله متریالی است که در ساخت میز و صندلی تراس استفاده می‌شوند.

بهترین متریال مناسب بری فضای تراس

میز و صندلی تراس حصیری

میز و صندلی برای بالکن از نوع حصیری از الیاف مصنوعی پی وی سی، نایلون یا پلی اتیلن ساخته شده‌اند که با هم می‌بافند و ظاهر حصیری را به وجود می‌آورند. بورنووی الیاف های حصیری از جنس پلی اتیلن در رنگ های و انواع مختلفی تولید می کند. الیاف های پلی اتیلنی می‌تواند در انواع رنگ‌ها یا الگوها ساخته شود و به طور معمول روی قاب‌های آلومینیومی پیچیده می‌شوند. در برابر انواع آب و هوا بسیار مقاوم هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند.

قبل از خرید صندلی حتما از راحتی آن اطمینان حاصل کنید

میز و صندلی تراس به خصوص در فصل‌های گرم سال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین راحتی آن امری ضروری است. حتما در هنگام خرید صندلی های حصیری از استحکام آلومینیوم و همچنین کیفیت الیاف های به کار برده شده دقت لازم را به عمل آورید.

مبلمانی با شرایط نگهداری آسان انتخاب کنید

برخی از انواع میز و صندلی‌ها مانند وسایل آهنی برای اینکه سال‌ها سالم و فوق‌العاده به نظر برسند، نیاز به رسیدگی و مراقبت زیادی دارند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود مبلمانی مقاوم که نیاز به رسیدگی کمی دارند، انتخاب کنید تا زمان بیشتری را صرف لذت بردن از هوای آزاد بالکن خود کنید. همچنین در زمان خرید، کوسن‌ها و بالشتک‌هایی را انتخاب کنید که روکش متحرک دارند؛ چرا که به راحتی قابل تعویض و شست‌وشو در ماشین لباسشویی هستند.

میز و صندلی تراس را با فضای باز ست کنید

در خرید مبلمان فضای باز شما ملزوم به استفاده از رنگ ‌های خنثی و سفید نیستید. امروزه گستره‌ی وسیعی از رنگ‌های زیبا برای مبلمان وجود دارد که می‌توانید با توجه رنگ‌های به کار رفته در محوطه‌‌سازی منزل و نمای بیرونی خانه رنگ مناسب را انتخاب کنید.

به کیفیت مبلمان تراس توجه کنید

حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که هرچقدر که پول بدی آش می‌خوری! صندلی‌های پلاستیکی که ممکن است در مغازه‌ها بسیار شیک به نظر برسند، بعد از یکی دو سال قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شکننده می‌شوند و رنگشان را از دست می‌دهند. این قضیه در مورد مبلمان چوبی و حصیری نیز صدق نمی‌کند. بنابراین توصیه می‌شود در هنگام خرید میز و صندلی تراس با صرف هزینه‌ی بیشتر، مبلمانی با کیفیت‌ قابل قبولی بخرید و حتما قبل از خرید نظرات کاربرانی که پیش از شما چنین محصولی را تهیه کردند، بخوانید.

سخن پایانی

قبل از انتخاب میز و صندلی تراس برای فضای بیرون خانه اعم از بالکن و حیاط خلوت ابتدا باید گنجایش و مساحت فضا را محاسبه کنید. سپس با توجه به سبک مورد نظرتان در چیدمان و جنس، متناسب با کاربرد و محل استفاده آن، مبلمان مناسب را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *