مراقبت از مبلمان باغ

تعمیر و نگهداری و مراقبت از مبلمان حصیری باغ

تعمیر و نگهداری و مراقبت از مبلمان باغ ، نکاتی برای طول عمر مبلمان حصیری

یکی از رایج ترین سوالاتی که از مشتریان می شنویم این است که “چگونه مبلمان حصیری را تمیز می کنید؟” خبر خوب این است که هیچ فرمول محرمانه ای برای تمیز نگه داشتن این نوع مبلمان یا تجهیزات ویژه یا تمیز کردن مبلمان لازم نیست. حصیری یکی از ساده ترین مواد برای تمیز کردن است که آن را برای افرادی که سبک زندگی پرمشغله ای دارند ایده آل می کند.

اما به همان اندازه که تمیز کردن آسان است، یادگیری نحوه مراقبت از مبلمان باغ حصیری نقش مهمی در تضمین بهترین استفاده شما از خرید خواهد داشت. مبلمان حصیری باغی قادر است در برابر ماهیت آزمایشی آب و هوای ایران مقاومت کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه از مبلمان حصیری مراقبت کنید، راهنمای مراقبت و نگهداری ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید بدانید.

نحوه تمیز کردن مبلمان باغ حصیری

پاک کردن گرد و غبار از روی محصولات حصیری

ساده ترین راه برای پاک کردن گرد و غبار از روی مبلمان حصیری استفاده از جاروبرقی است. با برداشتن ضمیمه اصلی و جایگزینی آن با ضمیمه برس کوچکتر شروع کنید. بالشتک های صندلی را بردارید و پس از روشن شدن جاروبرقی، آن را به آرامی روی مبلمان حرکت دهید. انجام این کار باید بیشتر کثیفی و گرد و غباری را که روی مبلمان نشسته است جمع کند. اگر جاروبرقی شما ضمیمه برس ندارد بهتر است از برس های که نرم هستند یا مسواک برای از بین بردن گردوغبار سطح استفاده کنید.

ایده خوبی است که حداقل در ماه یک روز را به مراقبت از مبلمان باغ بپردازید. این کار هیچ لکه عمیقی را از بین نمی برد اما برای اطمینان از تمییزی سطح محصولات به کار برده می شود.

مبلمان حصیری خود را تمییز کنید

بهترین راه برای مراقبت از مبلمان باغ حصیری استفاده از مخلوط ساده آب گرم و صابون ظرفشویی است (مثلاً Fairy Liquid). به عنوان یک ماده طبیعی، شما می خواهید از استفاده از مارک های شوینده خشن که می تواند به بافت و رنگ مبلمان آسیب برساند، خودداری کنید. صابون ظرفشویی حاوی مقدار مناسبی از مواد شوینده است بدون اینکه برای موادی که می خواهید بشویید زیاده روی کند. لازم نیست زیاد استفاده کنید، فقط یک سطل آب گرم و صابون ظرفشویی کافی برای ایجاد یک کف خوب کافی است.

اگر شما نمی خواهید هنگام تمیز کردن حصیر خیلی خیس شود. هنگامی که اسفنج یا پارچه نرم را در آب قرار دادید، مقداری از آب را فشار دهید تا حصیر در طول تمیز کردن اشباع نشود. حصیر پلی رتن محافظت طبیعی خوبی در برابر رطوبت دارد.

اکنون می توانید شروع به تمیز کردن مبلمان باغ کنید و مطمئن شوید که وارد بافت های تنگ شده اید. مسواک ممکن است برای این قسمت مناسب تر باشد، اگرچه مراقب باشید که خیلی شدید مسواک نزنید،

هنگامی که شستن مبلمان طبیعی خود را به پایان رساندید، باید پارچه را بردارید و تمام کف صابون را بشویید. آن را در آب تمیز بشویید آن را روی حصیر بمالید .

نحوه تمیز کردن کوسن های مبلمان حصیری

بهترین توصیه کلی برای مراقبت از کوسن های فضای باز در مبلمان طبیعی حصیری این است که آنها را فقط در زمانی که هوا خوب است و مبلمان در حال استفاده هستند (که معمولاً در اواخر بهار و در طول تابستان است) در داخل آن نگه دارید. این به این دلیل است که در حالی که این ماده محافظت طبیعی در برابر باران را ارائه می دهد، یکپارچگی مواد در نهایت در صورت قرار گرفتن در معرض مقادیر زیادی رطوبت تحت تأثیر قرار می گیرد.رگونه کف صابونی که هنوز روی مواد باقی مانده است پاک شود. شما لازم نیست نگران خشک شدن حصیر باشید زیرا می تواند در بیرون از خانه بماند (به شرطی که روز بارانی نباشد) تا به طور طبیعی خشک شود.

هنگامی که صحبت از تمیز کردن کوسن ها می شود، دستورالعمل های مفیدی نیز وجود دارد که باید رعایت کنید. به عنوان مثال، شستن منظم کوسن ها و روکش صندلی ها برای حفظ شرایط خوب و کاهش احتمال باقی ماندن لکه های سرسخت ایده خوبی است. روکش های روی مبلمان حصیری فضای باز را می توان به راحتی جدا کرد و بدون دردسر زیاد جایگزین کرد. استفاده از مواد شوینده معمولی در دمای شستشوی توصیه شده برای از بین بردن بیشتر آثار کثیفی کافی است.

چگونه از مبلمان حصیریدر مقابل لکه ها مراقبت کنیم

با گذشت زمان بیشتر مبلمان حصیری لکه‌ها را می‌گیرند، به خصوص اگر تمایل به خوردن  هرچیزی بیرون از خانه دارید. غذا خوردن در فضای باز با ست های ناهار خوری حصیری یکی از بهترین چیزها در مورد داشتن این نوع مبلمان است.

مهمترین کاری که باید در این مواقع انجام داد این است که در اسرع وقت به نشت مواد رسیدگی شود تا از ته نشین شدن آن در مواد جلوگیری شود. در اکثر موارد الیاف های پلی رتن را می توان به سادگی پاک کرد و به راحتی می توان از فرورفتن لکه ها جلوگیری کرد. به آرامی ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه نرم و آب صابون پاک کنید، بدون اینکه خیلی محکم بمالید تا روی بافت تاثیر بگذارد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب

آفتاب برای شما خوب است، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور UV ممکن است باعث آسیب دیدن مبلمان شما شود. باغ خود را از منابع گرمای شدید و شعله های آتش دور نگه دارید. این شامل نور مستقیم خورشید و آتش سوزی است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است به مرور زمان باعث محو شدن روی حصیر یا بالشتک ها شود.

مقابله با کپک

تعمیر و نگهداری خوب مبلمان باغ به توجه به جزئیات کوچک خلاصه می شود کپک شامل هر نقطه سیاهی است که ممکن است روی مواد مشاهده کنید. این معمولاً کپک است که می تواند روی هر نوع مبلمان فضای باز ظاهر شود. خوشبختانه حذف آن بسیار آسان است، اما نکته مهم این است که در اسرع وقت قبل از شروع به انتشار به آن برسید.

برای از بین بردن کپک از حصیر، مخلوطی از سفید کننده ۵۰/۵۰ و آب را با هم مخلوط کنید. یک برس نرم بردارید و قبل از شستشوی ملایم آن را در آب فرو کنید، که باعث می شود به راحتی جدا شود. پس از اتمام کار، حصیر را بشویید (بدون استفاده از آب زیاد) تا مطمئن شوید که باقی مانده سفید کننده پاک شده است.

اگر اینکار برای از بین بردن کپک کافی نیست، باید روی هر لکه کمی بیشتر هدف قرار دهید. برای جلوگیری از تشکیل مجدد کپک، مبلمان حصیری بهتر است در مناطقی که جریان هوا خوب و رطوبت پایینی دارند، رها شوند.

محافظت از مبلمان حصیری شما

مراقبت خوب از مبلمان باغ فقط به این نیست که خریدار با از بین بردن لکه ها از مواد و تمیز کردن آن پس از جمع شدن کثیفی واکنش نشان دهد. راه دیگری وجود دارد که می توانید به محافظت از مبلمان خود در تمام طول سال کمک کنید که می تواند میزان نگهداری و مراقبت را کاهش دهد. بهترین راه برای حل این مشکل، سرمایه گذاری روی یک پوشش محافظ است که می تواند در هر زمان روی مبلمان قرار داده شود و از آن در برابر باران، برف، اشعه ماوراء بنفش و هر چیز دیگری که در صورت قرار گرفتن در معرض بیش از حد طولانی مدت ممکن است به آن آسیب برساند، محافظت کند. این روکش‌های مبلمان باغی مقاوم در برابر آب و هوا مقرون به صرفه هستند و برای سال‌ها دوام می‌آورند و مبلمان را از عناصر محافظت می‌کنند و همچنین به این معنی است که می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به برداشتن خارج از فصل در باغ در جای خود قرار داد.

از پایه های مبلمان محافظت کنید

استفاده از پایه های آلومینیومی

نه تنها می‌خواهید از پای مبل‌های حصیری در فضای باز، ست ناهارخوری باغ یا صندلی‌های حصیری محافظت کنید، بلکه از کف نیز محافظت کنید. حرکت مداوم مبلمان می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های کوچکی شود که ممکن است در طول زمان تشدید شود. در حالی که فشار دادن و کشیدن مبلمان حصیری به جای بلند کردن آن آسان‌تر است، این امر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های ناخوشایندی شود که برداشتن آن‌ها دشوار است.

یکی از نکات مهم در مورد حصیر این است که نسبتاً سبک وزن است و جابجایی آن آسان است. اگر بالشتک ها و روکش صندلی را بردارید، این کار وزن را حتی بیشتر کاهش می دهد. برای مبلمان بزرگتر از دو یا چند نفر استفاده کنید تا قطعه را از محل فعلی خود به خانه جدید ببرید، که کار را بسیار آسان تر می کند.

ایده خوب دیگر اضافه کردن پایه های الومینیومی یا پلاستیکی به پایه مبلمان است. نه تنها هنگام کشیدن اثاثیه به اطراف، لک‌ها ظاهر می‌شوند، بلکه به مرور زمان به دلیل فشار مداوم بر روی مبلمان هنگام استفاده، لکه‌ها در زیر پا نیز ظاهر می‌شوند. درپوش های لاستیکی و یا الومینیومی می توانند در هر دو مورد کمک کنند و همچنین از مواد موجود در قسمت پایین مبلمان در برابر خراب شدن محافظت کنند.

هر چه بتوانید از مبلمان حصیری خود مراقبت بیشتری کنید، احتمال اینکه در چند سال آینده به دنبال جایگزین باشید، کمتر می شود. مراقبت از آن شامل گنجاندن آن در برنامه منظم تمیز کردن هر هفته است. این به این معنی نیست که آن را از بالا به پایین بشویید، اما حتی گردگیری سبک نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت و همچنین میزان نگهداری مورد نیاز را در دراز مدت کاهش می دهد. توصیه می کنیم بسته به دفعات استفاده، مواد را هر ۱ تا ۲ ماه یکبار بشویید.

پوشش محافظ هوا نیز نقش مهمی در ارائه حفاظت طولانی مدت خواهد داشت. بسیاری از مشتریان به محض خرید مبلمان خود روی یک روکش سرمایه گذاری می کنند و از همان لحظه ای که شروع به استفاده از آن می کنند محافظت بیشتری از آنها می کند. این همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در صورت عدم استفاده، مبلمان را در فضای باز بگذارند و اجازه می‌دهد روکش از سرمایه‌گذاری آنها محافظت کند.

در مقایسه با مبلمان چوبی و فلزی، حصیری به مراتب راحت ترین نگهداری را دربین مبلمان فضای باز دارد. الزامات تمیز کردن بسیار سبک تر است و لازم نیست نگران لاک زدن مکرر مواد برای حفظ ظاهر خوب آن باشید..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *